Birsen Tezer ...

Bir iki hafta önceydi sanırım ..
Keyifli bir cumartesi öğle sonrasıydı ..
Evde Kerem Görsev’in 'Therapy' isimli albümünü dinleyip bir yandan da sesi sonuna kısılmış olan televizyona kumanda ile zap yaparken Ntv de her zaman yaptığı her programı keyifle izlediğim Yekta Kopan ‘ın ‘Cumartesi’ isimli programına rastladım.

Sesi biraz açtığımda Kopan’ın karşısındaki kişi için söylediği övgü dolu sözler duyuluyordu !

Bodrum’dan , Bülent Ortaçgil’den bahsediyordu Yekta Kopan , biraz daha doğrulup sesi tamamen açtım ve kameranın da yönünü değiştirmesi ile ekranda bütün heyecanı, samimiyeti, enerjisi ve biraz da aldığı övgülerden mahcup haliyle Birsen Tezer vardı …

Birsen Tezer, 'çal kapımı' şarkısı ile benim hayatıma girmiş ve gerek sahne performansları gerekse katıldığı programlarda söylediği şarkılar ile caz severlerin kalbinde önemli bir yer edinmştir.

Özellikle kanun çalan bir caz sanatçısı olması ve sahne performanslarının arasında caz söylerken birden kanununu alıp müziğin evrenselliğini ispat edercesine dinleyicilerine iki ayrı dünyayı fevkalede bir şekilde sunması O'na olan hayranlığımız bin kat daha artırmıştır.

Ortaokul yıllarında başlayan müzik hayatı lisede dereceler aldığı müzik yarışmaları ve hemen ardından 1984 yılında İ.T.Ü Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’na girmesi ile devam eder.

En büyük hayalinin her zaman bir enstrüman çalmak olduğunu söyleyen Birsen Tezer, şans eseri kanun’la tanıştığını ve bu vesile ile hayatında büyük önem taşıyan Erol Duran’dan ders alarak da ikinci büyük hayalini gerçekleştirdiğini söylüyor.

İlk önceleri gitarla başlayan sahne hayatı daha sonra grup sound’una dönşüyor ve 1998yılında her zaman büyük sevgiyle bahsettiği Bülent Ortaçgil ile Light adlı albümünde Kimseye Anlatmadım isimli şarkıda düet yapma şansına erişiyor.

Tam 10 yıl boyunca Bodrum Mavi’de sahne alan sanatçı , çok uzun zamandır programlarını grubu ile beraber İstanbul’da sürdürüyor ve 24 Aralık 2011 Cumartesi tarihinde hayal kahvesi Bistro’da bu yılın son performansını göstererek dinleyenlerine harika bir yeni yıl hediyesi veriyor.

İkinci albümünü heyecanla bekliyor ve başarılarının devamını diiyoruz.


Etkinliğin sayfası için tklayınız !

Birsen tezer Resmi Facebook Sayfası için tıklayınız !

Web sitesi : www.birsentezer.com




ÇAL KAPIMI


bayat bir somun ekmeğin
kokusuyla boyuyorum sarıyı
bak bu köşede gözlerin
eksiltiyorum ruhumu her fırçada

çal, çalsana kapımı
ister uykulu, ister uykusuz

bak burada beyaz ellerin
biraz eksik sarıyorsa belimi
görmemiş der geçerim
şeffaf çizdim ben zaten kendimi

çal, çalsana kapımı
ister hüzünlü, ister hüzünsüz

sonra bir ev boyadım sana
kapısı mavi, zili deniz
içinde yaşasak ikimiz
geç bunları demeden şimdi

çal, çalsana kapımı
ister huzurlu, ister huzursuz

Söz, Müzik: Birsen Tezer

Birsen Tezer: Vokal
Emre Tankal: Elektrik Gitar
Mümtaz Solmaz: Bas Gitar
Tunç Öndemir: Klasik Gitar
Ahmet Özbilen: Perküsyon

0 yorum: